Ar šo te es gribu apgalvot, ka Mašīna nekad nebūs spējīga uzveikt Cilvēku. Lai cik arī tā nebūtu “inteliģenta”, tā nekad nespēs radoši izvērtēt situācijas. Un kamēr Pasaulē vēl būs kaut viens radošs cilvēks, tie, kas būs jau pakļauti Mašīnas hipnozei, nebūs spējīgi spriest un domāt ārpus Mašīnas uzliktajiem rāmjiem, un Mašīna paliks uzveicama. Mašīnas radītāji “speciālisti” un speciālisti ir cilvēki, taču Mašīnas pakļautie, ar to vien, ka ir ķērušies pie domas radīt mašīnas, kas spētu it kā atvieglot cilvēku dzīves, taču patiesībā cilvēki tiktu pakļauti Mašīnai.
Šo speciālistu rīcībā ir tikai viņu prāts, pieredze, apziņa. Šo speciālistu rīcībā ir tikai simtiem, tūkstošiem vai miljoniem tādu pašu prātu, pieredžu, apziņu. BET viņu rīcībā NAV kolektīvā prāta, pieredzes, apziņas, mitoloģijas, zemapziņas, kura mantota no iepriekšējām paaudzēm. Protams, miljoniem šādu “speciālistu” kopumā būs kāda daļa no tā visa, taču tas būs miljardiem reižu par maz. Pat tad, ja tiktu “kaut kur” apkopotas visu cilvēku apziņas, kopējais kodols būtu nepareizs, jo Mašīna nespēs uztvert tos apziņas laukus, kuros cilvēki paši meklē atbildes. Mašīna nespēs “izskaitļot” šīs atbildes, jo nebūs materiāla. Es neticu Artificial Intelligence (mākslīgais intelekts). Bet, ja tomēr Mašīna un tās sabiedrotie kādreiz tādu izveidos, tad AI nespēs uzkrāt, apzināties šo kolektīvo apziņu. AI nepietiks nedz laika, nedz resursu kaut ko tādu uzkrāt un kur nu vēl pašizglītoties. Šodien Mašīna nespēj kontrolēt savus “lolojumus”, jo ir vēl tādi cilvēki, kuri domā ārpus Mašīnas uzliktajiem rāmjiem, - tas ir - radoši.Jebkuru Mašīnas izgudrojumu radošs cilvēks ir spējīgs vērst pret pašu Mašīnu, izmantojot pašas Mašīnas noteikumus.
Pavisam triviāls piemēriņš: Ieejot kādā iestādījumā Mašīna cilvēkus iekārto rindā ar “ērta” numuriņa palīdzību, kuru cilvēki paņem no Mašīnas mašīnas. Mašīna ir izskaitļojusi pakalpojumu attiecību pret pieņemšanas lodziņu skaitu tā, lai neveidotos rindas. Ja pēc kāda pakalpojuma ir lielāks gaidītāju skaits (izņemtie numuriņi), tad Mašīna veido izlīdzinājumu pēc sava “prāta”. Tiklīdz viens cilvēks izņems desmit numuriņus, cilvēks būs apgājis Mašīnu pēc tās noteikumiem. Mašīna izskaitļos, ka iestādē gaida vēl desmit cilvēku uz konkrēto pakalpojumu. Lai paātrinātu rindu, Mašīna, “domājot”, ka tādā veidā izlīdzinās radušos rindu, sāks piebremzēt citu pakalpojumu numuriņu apstrādi. Taču patiesībā dzīvu cilvēku, kuri gaidītu rindā, tur nav.
nav Komentāri
© 2004 - 2007, 2012 programma-robots BlackHalt [PGP Public Key]
web design and code by BlackHalt
Ko darīt? - Interneto | Svilini Karsto Dzelzs Laika Termināli | Pieslēdzies internetam